- Services
- Good to know
Az általunk kezelt társasházaknál nincs házi pénztár, mivel azt gondoljuk, hogy az átláthatóság az egyik legfontosabb elv a társasházak pénzügyi menedzselésénél.
Minden évben új költségvetés készül a társasház (az épület) állapotának, a lakók teherbíró képességének és várható beruházásoknak megfelelően. Miután a közgyűlés elfogadta a költségvetési tervet, elkészül a havi bontásban megjelenített havi közös költség előírás. Erről papír alapon és digitálisan is tájékoztatjuk a tulajdonosokat, kérésre havi gyakorisággal (azoknál a társasházaknál ahol ezt kérte a lakóközösség, tapasztalatunk szerint, jelentősen javult a fizetési fegyelem).
A befizetések, amelyek csekken vagy átutalással történnek, kifejezetten erre a célra fejlesztett software-rel dolgozzuk fel, a közös költség – jogszabályban előírt részét – elkülönítetten kezeljük, így nem fordulhat elő, hogy a felújítási alap egyszer csak „eltűnik”, mert a társasház feléli működési költségeinek fedezésére.
A társasházi kifizetések számla illetve bizonylat ellenében történnek. A társasházra vonatkozó számlákat és bizonylatokat a társasház által megválasztott számvizsgáló és bármely tulajdonostárs ellenőrizheti. Minden gazdálkodási évről külön beszámoló készül, melyet a számvizsgáló bizottság véleményezése után, a beszámoló elfogadása előtt, minden tulajdonostársnak megküldünk.
Minden társasház pénzét külön bankszámlán kezeljük, közös gázkazánok esetén, a gázdíj és közös költség befizetések elkülönített bankszámlára történnek, a hatályos jogszabályoknak megfelelően.
Minden tulajdonos rendelkezésére áll regisztráció és adatvédelmi ellenőrzés után az ügyfélkapu, melynek segítségével az Interneten keresztül saját folyószámla analitikus egyenlegét és az összes tulajdonos összevont egyenlegét bármikor lekérdezheti, befizetéseinek lekönyvelését illetve aktuális kötelezettség előírásait leellenőrizheti.